Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Nauwelijks geluid via Android TV app

Opmerkingen

13 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Marie
    • Community-manager

    Hi! Dankjewel voor je melding. Wat gek dat je dit hebt, ik herken dit probleem niet. Heb je al geprobeerd om de app even te verwijderen en opnieuw te installeren en om het device even helemaal opnieuw aan te sluiten? 

    Groet, Marie 

  • RW

    Ja dat heb ik geprobeerd. Als ik overigens de NLZiet app op mijn telefoon gebruik en dan cast naar de TV, (via de Xiamoi mediaspeler) is er hetzelfde probleem. Het is alleen met NLZiet. Alle andere apps werken op de mediaspeler of via casten zonde problemem. Wellicht heeft Xiaomi iets in software veranderd dat niet comaptibel is met NL Ziet?

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Goedemorgen RW,  

    Wat vreemd dat je na het opnieuw installeren van de app, het resetten van het apparaat en zelfs bij het casten plotseling nauwelijks geluid hoort. We begrijpen dat dit frustrerend moet zijn. 

    Zou je ons kunnen laten weten sinds wanneer je deze problemen ervaart? Bovendien zijn we nieuwsgierig of je daarvoor geen verschil opmerkte in geluidskwaliteit tussen de NLZIET-app en andere apps.

    0
  • RW

    Het probleem was er vorige week, Zoals gezegd, er is geluid, maar heel zacht. Alleen te horen met tv of soundbar op vol volume. Alle andere apps werken gewoon naar behoren.

    Ik heb gisteren de Xiamoi mediaspeler vervangen door een Google Chromecast. De NLZiet app werkt daarop wel. Het ligt dus niet aan de overige hardware, maar lijkt dan toch iets te moeten zijn van hoe de NLZiet app functioneeet op de mediaspeler van Xiaomi.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hi RW, dat is opvallend inderdaad, goed om te horen dat het met je Chromecast beter gaat. Gebruik je een soundbar in combinatie met deze apparaten? Wat gebeurt er wanneer je de soundbar loskoppelt, bij het gebruik van de Xiaomi mediabox? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 

    0
  • RW

    Met of zonder soundbar maakt geen verschil, ook dat had ik al geprobeerd. Ook andere wijzigen zoals wisselen hdmi poort heb ik geprobeerd. Maar dat zou het ook niet kunnen zijn, nu alle andere apps (dus op diezelfde Xiaomi mediaspeler) wel gewoon functioneren.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Ik zet dit graag even door naar ons ontwikkelteam, wellicht weten zij wat hier aan de hand is en/of wat eraan gedaan kan worden. Kun je doorgeven welk device je exact gebruikt; heb je een modelcode bijvoorbeeld, en wanneer is de software van dit apparaat voor het laatst van een update voorzien? Wanneer is dit probleem precies begonnen; na een update van de NLZIET app of de software van het device bijvoorbeeld? 

    0
  • RW

    De mediaspeler is een Xaomi mi tv stick full hd android hdmi (model MiTV-AESP0, versie 9).

    Zowel de mediaspeler als de apps erop updaten automatisch. NLZiet app is versie 5.7.3. De lastste update van de medisapeler is zo te zien 6 september geweest. Daarna werkte alles nog. Tot recent dus.

    De storing merke ik pas op 24 november, maar kan al 2 weken langer bestaan hebben.   

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Dankjewel! Ik zou graag nog willen weten welke softwareversie er op de mediaspeler draait, kun je dat misschien nog achterhalen? 

    0
  • RW

    Versie 9, Kernel versie 4.9.113

    0
  • Frans
    • Community-manager

    We tasten vooralsnog een beetje in het duister RW: merk je dit probleem bij alle programma's op NLZIET, zowel live als on demand?  

    0
  • RW

    Ja, bij zowel live als on demand. Ik ga het ook niet verder proberen met de Xiamoi. 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    De ontwikkelaar heeft er ook naar gekeken, maar we zien voor nu geen oplossing helaas. Heel vreemd dat zowel de app als casten naar het device hetzelfde doen, werkt totaal anders. 

    Hopelijk hebben andere gebruikers nog tips of wordt dit met een update verholpen door Xiaomi! 

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.