Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Beeld en geluid niet synchroon

Uitgelicht

Opmerkingen

47 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Frans
    • Community-manager

    Het probleem van niet-synchroon lopend beeld en geluid moet opgelost zijn voor de meerderheid van onze gebruikers. 

    Helaas kunnen sommige kijkers nog steeds soortgelijke problemen ervaren met bepaalde Android TV-apparaten. We begrijpen hoe frustrerend dit kan zijn en streven ernaar zo snel mogelijk een oplossing te vinden, zodat iedereen optimaal van NLZIET kan genieten.

    Voor meer informatie en updates met betrekking tot dit probleem, kun je onze communitypagina bezoeken via de volgende link: https://help.nlziet.nl/hc/nl/community/posts/19218093129745-Haperingen-Fire-TV-Mibox-NVIDIA-Shield

  • Frans
    • Community-manager

    Hi kwansie

    Bedankt voor het delen van je probleem. Het spijt me te horen dat het beeld en geluid niet synchroon lopen, vooral bij het terugkijken en starten vanaf het begin. Ik begrijp dat dit frustrerend kan zijn.

    Komt het probleem overeen met het issue over haperingen op de community-pagina? Hier is de link: Haperingen Fire TV, Mibox, NVIDIA Shield.

    0
  • kwansie

    Klinkt niet als hetzelfde probleem. Ik zag vanmorgen toevallig wat er nou gebeurt. Toevallig deze keer tijdens een live uitzending op npo3. Het beeld gaat ongeveer 2 seconden terug terwijl het geluid gewoon doorloopt, vanaf dat moment loopt het niet meer synchroon. Beeld is verder vloeiend. 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Dank voor je reactie. Om dit probleem beter te begrijpen en gerichter te kunnen helpen, heb ik een paar aanvullende vragen:

    1. Sinds wanneer ervaar je dit synchronisatieprobleem met geluid en beeld?
    2. Is er een specifieke periode geweest waarin dit probleem merkbaar erger is geworden?
    3. Kijk je terug via de gids (replay tv), of kijk je vooral on demand?
    4. Heb je opgemerkt of er verschillen zijn tussen specifieke aanbieders en tijdstippen?
    5. Heb je nog andere specifieke situaties opgemerkt waarin het probleem zich voordoet?

    Deze informatie zal ons helpen om de oorzaak van het probleem beter te achterhalen en je zo goed mogelijk te assisteren. Alvast bedankt voor je medewerking.

    0
  • kwansie

    Speelt sinds een week of 2 maximaal denk ik. 

    Het komt af en toe voor, niet altijd. 

    Ik kijk vooral via de gids, maar heb het probleem ook met live kijken meegemaakt. 

    Heb het ook op verschillende zenders gehad, npo3, rtl4. 

    0
  • e_hoef

    Zojuist heb ik ook al op een ander topic hierover gereageerd, wij ervaren exact hetzelfde probleem. 
    Wij kijken al 2 jaar NLZIET zonder problemen, er is niets recent veranderd aan instellingen/internet/tv. Helaas sinds begin van deze week dus wel het probleem dat ons beeld ineens een paar seconden achterloopt op het geluid. Als we niet ingrijpen, wordt het verschil steeds groter. “Ingrijpen” lukt, door een klein stukje terug te spoelen. 
    Het probleem ontstaat bij alle zenders en op alle manieren van kijken; live, volledig terugkijken of halverwege een programma vanaf begin kijken. 

    Het is zeer vervelend, hopelijk is er snel een oplossing!  

    -1
  • f.hettinga

    Ik gok dat dit probleem bij NLziet ligt. Heb het nu ook sinds een paar dagen, exacte zoals kwansie beschrijft. Het beeld staat 2 sec. stil terwijl geluid doorloopt. Gebeurd in ieder geval bij NPO, met beetje pech elke 5 min, zowel bij live als bij “vanaf begin kijken”. Hopelijk lossen jullie dit snel op.

    0
  • arthur.schenk

    Wij ervaren sinds een dag of 3 hetzelfde probleem. Wij kijken NL ziet op onze Sony smart TV met Android.

    Het gebeurt eigenlijk bij alles wat we kijken, live of on demand. Live vooral op NPO 1, 2 en 3. Elke paar minuten lijkt het beeld een paar seconden terug te springen terwijl het geluid doorloopt. Bij een live uitzending kan je even kort op vooruit spoelen drukken, dan loopt het weer even synchroon, maar na een minuut of twee begint het probleem weer.


    Het is bijna niet te gebruiken op deze manier! 

    0
  • rogier

    Ik ervaar exact hetzelfde. Dit is sinds ongeveer een week zo. Geen van de voorgestelde stappen helpt. Het heeft jarenlang goed gewerkt en andere apps hebben geen problemen. Na de hapering loopt het geluid +- 2 seconden voor op het beeld. 

    Het gebeurt bij live kijken en een live uitzending terugkijken vanaf het begin. Een uitzending die al geweest is terugkijken, heeft het probleem niet, maar dat kan toeval zijn.

    0
  • Info

    Ik heb dit probleem ook . Tv is al gereset en app opnieuw geïnstalleerd. Het kwaliteit uit

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Bedankt voor jullie terugkoppeling! Onze developers proberen het momenteel te reproduceren. Mocht je nog specifieke kanalen/momenten kunnen noemen waarop je dit ervaart, dan horen we het heel graag! 

    Update: onze developers hebben dit probleem kunnen reproduceren, er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. 

    0
  • Bart V

    Dit stond wel in een ander topic maar niet in deze:

    Hi Bart en Rogier, bedankt voor jullie meldingen. Dit issue is inmiddels gereproduceerd door onze developers en we werken aan een oplossing. Je kunt het issue hier volgen:

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Goedemorgen, 

    Het ontwikkelteam is dit issue momenteel met de hoogste prioriteit aan het onderzoeken. We streven er uiteraard naar om het probleem tijdens live kijken met het verspringen van het beeld en niet synchroon lopen met geluid heel snel op te lossen en de kijkervaring te bieden die je gewend bent. 

    Dank jullie wel voor jullie geduld terwijl we bezig zijn met het vinden van een oplossing. 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Hi allemaal! 

    Het ontwikkelteam is nog druk bezig met het onderzoeken van de problemen die jullie ervaren: we zien het hier en daar gebeuren, maar hebben dit nog niet kunnen oplossen. De focus ligt hierbij voornamelijk op Android TV en de live-kanalen van NPO. Hier en daar horen we echter ook geluiden over andere apparaten en kanalen, zoals smart tv, RTL4, zelfs ook over on demand. Graag horen we hier meer over, mocht je dit ook ervaren. De problemen zijn namelijk niet eenvoudig/direct te reproduceren. 

    Voor de kijkers op Android TV het verzoek om te proberen de beeldkwaliteit lager in te stellen. Merk je hierna verbetering? We horen het graag! 

    0
  • Info

    Het gebeurd iig op een 2K Sony Bravia Android tv met de app. Via programma's die zowel via de gids worden bekeken. Soms is het probleem even te verhelpen door het programma te pauzeren, een heel klein stukje terug te zetten en weer verder te spelen. Het lijkt dus een soort buffering probleem. Maar al heel snel loopt het dan weer niet sync. 

     

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Het ontwikkelteam heeft succesvol een oplossing gevonden voor de problemen die zich voordoen bij het gebruik van NPO3 op Android TV en mogelijk andere apparaten. Hoewel dit probleem op andere kanalen gelukkig minder frequent voorkomt, werkt het team aan verbeteringen die op korte termijn ook op deze kanalen worden doorgevoerd. We willen jullie bedanken voor je geduld en begrip terwijl we deze kwestie aanpakken en streven ernaar om de algehele kijkervaring te optimaliseren. 

    Veel kijkplezier bij het Sinterklaasjournaal (en andere programma's) vanavond! 

    0
  • dries

    Helaas ook bij  het programma “2 voor 12” al weken niet lipsync. 
    Ook weer vandag 24 november 2023. Kunnen jullie hier nog naar kijken? BVD!

    1
  • gstz

    Ik gebruik ook de Netflix App (zowel op een Nvidia SHIELD als op een Google Chromecast HD) en dan is de lipsync altijd OK, en zijn er nauwelijks haperingen.

    Voor mij dus geen enkele aanleiding om de oplossing van dit probleem aan mijn kant te zoeken!

    Kennelijk heeft Netflix de hele infrastructuur beter in de hand.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hi gstz! We zoeken het probleem zeker niet aan jouw kant; sterker nog, ons ontwikkelteam heeft dit al kunnen reproduceren en er wordt momenteel een oplossing uitgerold. Dit lees je in de gepinde opmerking van mijn collega, bovenaan de thread! 

    Groet, Marie 

    0
  • gstz

    Dank voor je reactie, maar …

     - ik lees er niets over dat uitrollen.

     - probleem is niet beperkt tot NPO3

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Het probleem doet zich inderdaad ook voor op andere kanalen en onze ontwikkelaars zijn momenteel dus een oplossing aan het uitrollen! Er wordt aan gewerkt dus! 

    0
  • fred

    Ook ik ervaar probleem met het synchroon lopen van het geluid. Dit is met name op NPO2 tijdens live kijken. Dit is al circa 2 weken aan de gang. Herstarten e.d. helpt niet, het geluid loopt wel synchroon op de andere zenders, bijvoorbeeld NPO 1 en SBS 6.

    Ik kijk via de Xiaomi Mi Box 2e generatie. Oorspronkelijk keek ik met een eerste generatie Mi Box, maar die heb ik enige maanden geleden al vervangen i.v.m. schokkend beeld op enkele zenders (meerdere malen over geklaagd).

    0
  • fred

    Ik heb trouwens geen problemen met NPO3.

    0
  • rolph

    Oh wij hebben hier ook last van. Echt mega irritant. Wanneer wordt dit probleem opgelost NLZiet?

    Wij kijken op een Samsung televisie. 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    We begrijpen dat dit heel vervelend is en hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. Helaas kan ik op dit moment niet aangeven hoelang dit precies duurt. 

    0
  • Wouter

    Ik heb dit probleem ook op de Nvidia Shield pro bij gebruik van de app, maar het probleem is extreem aanwezig bij gebruik van de Chromecast. Ik heb it overigens ruim een jaar geleden al gemeld en geen vooruitgang gemerkt.

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Goedemorgen! Vanuit het ontwikkelteam heb ik vernomen dat er aanpassingen gedaan zijn om de problemen ook voor de overige kanalen te verhelpen. Graag horen we van jullie of dit nu inderdaad is opgelost bij je! 

    0
  • fred

    De vertraging die ik ervaar op ondermeer NPO2 en ONS is minder geworden, maar loopt nog steeds niet synchroon zoals op NPO1. Het geluid loopt iets voor op het beeld.

    0
  • rogier

    Tot nu toe ziet het er veelbelovend uit bij ons 

    Ik heb nog niet intensief getest, maar er zijn hier verschillende uitzendingen, live, vanaf het begin en geheel achteraf teruggekeken, zoals Maestro  (NPO1), Met het mes op tafel (NPO2), Jeugd Journaal, First Dates (NPO3) en the masked singer (RTL4) . 

    Beeld en geluid waren weer in sync :)

    fred een beetje uit sync is mogelijk een ander of nieuw probleem, het probleem waar ik last van had was geluid dat 2 volle seconden voor liep op het beeld 

    0
  • fred

    rogier Ik gebruik NLZiet al meer dan 2 jaar. Pas sinds een maand of 6 is de “ellende” begonnen. Eerst af en toe lichte schokjes in het beeld van enkele zenders. Daar is toen ook door veel mensen melding van gemaakt, hier en op Tweakers. Aangezien mijn Mi Box al wat ouder was, ben ik toen maar overgegaan naar een splinternieuwe Mi Box 2e generatie met een veel snellere processor en Google TV (ipv Android TV). Het resultaat was dat alle zenders weer vloeiend waren. Echter sinds enkele weken ervaar ik vertraging in het geluid bij NPO2 en ONS. De vertraging is bij mij nooit 2 seconden geweest, altijd iets van een halve seconde. Na de update is de vertraging op deze 2 zenders minder geworden, maar is nog steeds zichtbaar en voor mij hinderlijk. Op alle andere zenders bestaat het probleem niet.

    Op verzoek van de klantenservice heb ik een video ervan gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=9ZXoKN0BsIc

    Maar eerlijk gezegd ben ik wel een beetje klaar met NLZiet. Problemen worden niet of veel te laat opgelost en er is naar mijn mening te weinig communicatie. Toen NLZiet veel minder features had, werkte het superstabiel en nu al enige tijd niet meer. Daarnaast heb ik 70 euro uitgegeven aan een nieuwe Google TV box, omdat het “schokjes”-probleem niet tijdig opgelost zou worden (de oplossing staat nu voor voorjaar 2024!). Al mijn andere Android/Google TV apps werken uitstekend en zonder problemen. Misschien wordt het maar eens tijd om naar een conculega over te stappen, wat ik erg jammer vind, want het aanbod van NLZiet is precies genoeg voor mij.

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.