Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Geluid niet synchroon

Opmerkingen

57 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Frans
    • Community-manager

    Het ontwikkelteam heeft succesvol een oplossing gevonden voor de problemen die zich voordoen bij het gebruik van NPO3 op Android TV en mogelijk andere apparaten. Hoewel dit probleem op andere kanalen gelukkig minder frequent voorkomt, werkt het team aan verbeteringen die op korte termijn ook op deze kanalen worden doorgevoerd. We willen jullie bedanken voor je geduld en begrip terwijl we deze kwestie aanpakken en streven ernaar om de algehele kijkervaring te optimaliseren. 

    Veel kijkplezier bij het Sinterklaasjournaal (en andere programma's) vanavond! 

  • Marie
    • Community-manager

    Hi! Dankjewel voor je bericht. Dat klinkt vervelend! Op wat voor tv ervaar je dit precies? Helpt het misschien om de hoge beeldkwaliteit uit te schakelen? Groet, Marie 

    0
  • fkiffers

    Het is een Philips tv. Jaar of 5 oud, al meerdere jaren naar tevredenheid in gebruik met de Nlziet app. Beeldkwaliteit uit of aan maakt niets uit. En zoals gezegd, andere apps hebben er geen last van.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Ik neem aan dat deze Philips tv op Android draait, klopt dat? In dat geval zou ik je willen aanraden om de Multimedia Tunneling functie in te schakelen. Je vindt deze optie onder Instellingen in de NLZIET app. 

    0
  • fkiffers

    Die functie staat aan. Als ik het uit zet maakt dat ook geen verschil helaas

    0
  • Oliver
    • Community-team

    Zouden we het modelnummer mogen weten van je Phillips tv? 

    0
  • e_hoef

    Google leidt mij naar dit topic; helaas ervaren ook wij dit probleem sinds enkele dagen. Ook wij hebben alles al gereset, opnieuw geïnstalleerd. Het maakt geen verschil, het probleem komt zelfs steeds vaker voor. 
    Door de aflevering handmatig 1 tikje terug te spoelen loopt het weer even synchroon, maar helaas voor korte duur. 

    Wij hebben een Sony tv van 2 jaar oud. 

    Hopelijk kan iemand de oplossing aandragen…

    0
  • gerritanne

    Ik heb hetzelfde probleem. Het Sinterklaas journaal geeft de hele week al problemen. Audio loopt niet synchroon, ook multimedia tunnelling helpt niet (ik heb NLZIET Android TV 5.7.2 - 739593). Ik kan me niet herinneren eerder zoveel problemen te hebben gehad.


    Ik heb redelijk nieuwe smart TV van Sony. Heb razend snel internet, daar ligt het absoluut niet aan. Andere streaming apos geven geen problemen, dus lijkt echt bij NLZIET te liggen. Ik hoop dat jullie er snel iets aan doen, want dit verwacht ik niet van een betaalde tv dienst als NLZIET!

    1
  • Ivo

    Wij hebben er ook last van met een Hisense tv… wordt er gek van.
    De 50A79KQ

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hi! Bedankt voor jullie meldingen. Onze developers proberen dit momenteel te reproduceren. Op welke specifieke zender(s) hebben jullie problemen ervaren? 

    0
  • marieke

    Bij ons valt het in ieder geval op NPO2 heel erg op. Philips-tv via Apple TV. 

    0
  • Ivo

    Van terug kijken NPO (bijvoorbeeld Oogappels, we zijn nu bij seizoen 3) tot RTL 4 (bv GTST van gister)

     

    1
  • Martvandecamp

    Wij hebben het ook, op een Samsung UE55KU6020. We kijken niet zo vaak TV dus ik kan niet zeggen of het veel voorkomt, maar in ieder geval iedere dag bij het Sinterklaas journaal op NPO3. Dat duurt 20 minuutjes en dan dien je zo'n 15 keer op terugspoelen te klikken en meteen weer op play om het weer recht te laten lopen, best wel irritant…

    0
  • gerritanne

    Sinterklaas journaal is op NPO3. 

    Ook het live bekijken van Masked Singer afgelopen vrijdag op RTL4 was een drama. Dat was echter een ander probleem. Het probleem daarbij was dat hij een op bepaald punt in de opname steeds vastliep. Vanaf dat moment konden we dus niet verder kijken (we zaten halverwege de show, dus nogal jammer…)

    0
  • jm.oostwouder

    Ook wij hebben hier last van. Het valt op bij  het sinterklaasjournaal. Heel irritant. 

    Onze tv is een Samsung van 3 jaar oud.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hi! Dankjewel voor je melding. Heb je dit ook bij andere (live) programma's ervaren, op andere zenders? 

    0
  • Ivo

    Bij “live” kijken is het mij nog niet opgevallen. Gister is het euvel niet voor gekomen, ook niet met terug kijken.

    0
  • jm.oostwouder

    Nee nog niet. Als het zo is zal ik het melden.

    Bij het sinterklaasjournaal zie je het ook verspringen. Er verspringt iets in het beeld en het geluid loopt niet meer synchroon.

    0
  • felixrazenberg

    Ik herken eea. Ook bij ons verloopt de synchronisatie sinds enkele dagen ook niet goed. Dit bij ondemand en bij terugkijken vanaf gids. Dit speelt ongeveer sinds een week.

    0
  • Ivo

    De aflevering Zeeman Confronteert van vandaag terug kijken gaat ook weer scheef…

    0
  • fred.van.der.salm

    Ook hier hetzelfde probleem. Lijkt me dat hier wel snel een oplossing voor gaat komen

    0
  • saabtie

    Hier ook, bloed ittitant.

    0
  • gerritanne

    Vandaag ging Sinterklaas journaal en Freek Vonk ook weer niet goed.


    Beste NLZIET ontwikkelaars, hebben jullie na een week enkel idee wat er aan de hand is, en zoja, op welke termijn we hiervoor een oplossing mogen verwachten. Zo nee, dan hoor ik het ook graag.

    0
  • pschrombges

    Ook bij de voetbalwedstrijd Gibraltar - Nederland continu een verspringende beeld. De goals hoor ik eerder dan dat ik ze zie. Heel irritant. NL Ziet…..los het aub snel op

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Goedemorgen, 

    Het ontwikkelteam is dit issue momenteel met de hoogste prioriteit aan het onderzoeken. We streven er uiteraard naar om het probleem tijdens live kijken met het verspringen van het beeld en niet synchroon lopen met geluid heel snel op te lossen en de kijkervaring te bieden die je gewend bent. 

    Dank jullie wel voor jullie geduld terwijl we bezig zijn met het vinden van een oplossing. 

    0
  • rene.pel

    Ook hier het zeeeeeer irritante synchroon probleem, al meerdere dagen bij bepaalde zenders maar ook nu bij het verkiezingsprogramma van de NOS. Het valt mij op dat  de synchro-problemen zich daarbij alleen voordoen bij bepaalde delen van de uitzending die niet van de centrale presentatieplek komen. Kan het een codec-probleem zijn? 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Hi allemaal! 

    Het ontwikkelteam is nog druk bezig met het onderzoeken van de problemen die jullie ervaren. De focus ligt hierbij voornamelijk op Android TV en de live-kanalen van NPO. Hier en daar horen we echter ook geluiden over andere apparaten en kanalen, zoals smart tv (Martvandecamp) en RTL4 (Ivo), zelf ook over on demand. Graag horen we hier meer over, mocht je dit ook ervaren. De problemen zijn namelijk niet eenvoudig/direct te reproduceren. 

    Voor de kijkers op Android TV het verzoek om te proberen de beeldkwaliteit lager in te stellen. Merk je hierna verbetering? We horen het graag! 

    0
  • rooijbos

    Hier ook last als we Sterren op het doek kijken (NPO) via de app op de Apple TV HD, hoogste setting. TV is een Samsung, maar dat doet er niet zo toe want die krijgt het signaal regelrecht via de HDMI kabel.   Het lijkt er dus op dat het platform (Android of tvOS) er niet toe doet. Ook hier goede (1Gbit) internetverbinding. 

    1
  • dries

    Helaas ook o.a. bij het programma “2 voor 12” al weken niet lipsync. 
    Ook gisteren weer 24 november 2023. Kunnen jullie hier nog naar kijken? BVD!
    Zowel op de Apple TV, laptop en Smart TV.

    0
  • felixrazenberg

    Ondanks alle berichten dat e.e.a. nu opgelost zou zijn, ervaren wij nog steeds synchronisatieproblemen. Om een zo goed mogelijk beeld te geven, heb ik uitgebreid onderzocht in welke situaties deze problemen zich voordoen. Hieronder dat overzicht:

    • Rechtstreeks tv kijken( NPO en commerciële zenders): geen problemen
    • Terugkijken via Ziggo Go app: geen problemen
    • YouTube: geen problemen
    • Netflix: geen problemen
    • Skyshowtime: geen problemen
    • NLZiet: 
    • TV&Gids, Kijk live, NPO en commerciële zenders: geen problemen. M.u.v. NPO 1, NOS Studio Sport (wellicht veel bekeken op dat moment (13.45u.?); 
    • TV&Gids, Kijk Vanaf begin (programma’s die reeds afgelopen zijn), NPO en commerciële zenders: geen problemen. M.u.v. NPO 1, NOS Studio Sport (wellicht veel bekeken op dat moment (13.45u.?); 
    • terugkijken via tv-gids NPO: geen problemen
    • terugkijken via tv-gids commerciële zenders: geen problemen
    • Vraag: zou het zo kunnen zijn dat het synchronisatieprobleem zich vooral voordoet (Kijk Live, Vanaf begin, via Home) als er op dat moment veel mensen via NLZiet naar die zender kijken (Live of Vanaf begin)? 

     

    Onze apparatuur: Sony Bravia KD-50X75WL (Google-tv) en gekoppeld met Sonos Beam, Ziggo tv en internet-abonnement. Moment van check: tussen 13.30-14.00u..

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.