Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Opmerkingen

23 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Marie
    • Community-manager

    Wat ontzettend goed om te horen Barbara! Fijn dat je de app hebt kunnen installeren, zijn we heel blij mee. 

    Een tijdje geleden was er een issue met de app voor bepaalde LG devices en daarom was de app door LG helemaal uit de store gehaald. Dit issue is al een tijd niet meer aan de orde, dus heeft LG de app gelukkig weer beschikbaar kunnen maken.

    Heel veel kijkplezier!
    NLZIET 

  • Marie
    • Community-manager

    Hi, dat is gek! Heb je de tv misschien in het buitenland gekocht? Welke softwareversie gebruik je op deze tv? Groet, Marie

    0
  • galante.barbara

    Beste Marie, 
    Nee, ik heb 'm op 27 januari 2017 gekocht bij PlatteTV.nl

    De software versie: 5.70.35, de meest recente.

    Groet,
    Barbara

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hoi Barbara, draait deze televisie op WebOS of op andere software? 

    0
  • galante.barbara

    WAar kan ik dat zien? 

     

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Dit kun je vinden in het menu van je tv. Ik heb dit via internet gecontroleerd, lijkt hier gewoon om WebOS (3.0) te gaan.

    Als je zoekt op "nlziet" krijg je geen resultaten te zien? Andere (Nederlandse) apps kun je wel vinden? Vind je het in dat geval goed als ik een ticket inschiet voor ons support-team? Hopelijk kunnen zij er dan met je achterkomen wat hier nu misgaat! 

    0
  • galante.barbara


     

    Zie bovenstaande foto. VAn de app store op de TV, selectie is 'all'. Bij de N... Je ziet NLZIET er niet tussenstaan... 

    Fijn als jullie een ticket willen inschieten: GRAAG !!!

    DANK... Barbara

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Kun je eens via het vergrootglas (rechts bovenin) zoeken en zelf NLZIET intoetsen? Krijg je de app dan wel te zien?

    0
  • galante.barbara


    Dat had ik al gedaan...zelfde resultaat. 
    Je ziet dat ik YouTube links te zien krijg (bovenste laag) of dat ik naar de browser op de TV gestuurd word (onderste laag).


    0
  • Frans
    • Community-manager

    Ik zie NPO bijvoorbeeld ook niet op je eerste foto. Je zit in LG content store (via home)? En je hebt toen op het zoekpictogram geklikt in de rechterbovenhoek? 

     
     
    -1
  • galante.barbara

    DAt komt omdat NPO, samen met nog een paar andere apps (en dus vreemd genoeg NIET nlziet..) onder het kopje 'premium' staat. Kijk maar:


    Het tweede icoon (van links) is premium, het derde icoon van links zijn alle andere apps. 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Ik begin te vrezen dat het hier dan toch gaat om een model dat wij niet ondersteunen. 

    Ik ga het ontwikkelteam vragen of zij dit kunnen nakijken en voor opheldering kunnen zorgen. 

    0
  • galante.barbara

    Dat vrees ik ook ja. Ik hoop dat 't opgelost kan worden, de TV is verder prima. |
    IK kijk er nu via een Amazon Fire stick op..maar daar wil ik vanaf: ik zit daardoor weer vast aan WiFi en ik wil streamen via de LAN verbinding.

    Ik hoop dat 't opgelost kan worden!
    Vind 't sowieso hele goede service die jullie bieden: dank daarvoor!

    Barbara

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Hi Barbara, 

    Goed om te horen dat je de service waardeert! We begrijpen dat je liever niet afhankelijk wilt zijn van WiFi en via de LAN-verbinding wilt streamen. 

    Op een vergelijkbaar model tv vind ik de app wel in de Store, zie afbeelding. Ik ben wel ingelogd in de Store, jij lijkt dat niet te zijn. Wellicht kun je eens proberen of dat helpt. 

    Ook ben ik nog benieuwd welke software-versie je precies gebruikt, kun je dat eens nakijken?

    1. Klik op 'Instellingen' op de afstandsbediening.
    2. Klik op 'Ondersteuning'
    3. Klik op 'Software update'
    4. Je huidige versie wordt nu getoond.

    Bedankt voor je begrip en samenwerking, Barbara!

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Het ontwikkelteam heeft hier ook naar gekeken en raad nog aan om dit stappenplan te volgen: 

    1. Klik op het huisje op je afstandsbediening
    2. Klik rechtsboven op het tandwiel
    3. Ga naar “Geavanceerde instellingen”
    4. Ga naar “Algemeen”
    5. Ga naar “Locatie”
    6. Zet “Land van uitzending” op “Nederland”
    7. Zet “Land voor LG-services” op “Automatisch instellen” of kies uit de lijst voor “Nederland”
    8. Doorloop de stappen die er gevraagd worden en de tv wordt opnieuw gestart.

    We horen graag of dit geholpen heeft, Barbara! 🤞

    0
  • galante.barbara

    De software versie die ik gebruik is: 05.70.35

    Ik had bij LOCATIE de instellingen al staan op NL en de andere op 'automatisch' en via dat was NL al geselecteerd. Om de TV te 'dwingen' nog een keer door een refresh te gaan heb ik de tweede instelling eerst handmatig op Belgie gezet en idd werd de TV herstart, daarna heb ik 'm handmatig op NL gezet en idd : weer herstart. Daarna moest ik Terms & Conditions accepteren, ik kreeg de melding dat 'sommige apps gerefreshed' moesten worden. 

    So far so good. 

    Daarna de app store getest: zelfde resultaat. Ook bij Premium staat NLZIET er helaas niet tussen. 


    AAGgghhh wat irritant !!!! 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Bedankt voor de update. Volgens de LG-store zou de NLZIET-app beschikbaar moeten zijn voor jouw tv.

    Zou je alsjeblieft een foto kunnen sturen van de informatie op je tv, waaronder de firmwareversie, het modelnummer, en de locatie- en taalinstellingen? Als we zelf de oorzaak niet kunnen achterhalen, kunnen we deze gegevens aan LG verstrekken. Ze vragen doorgaans om afbeeldingen van deze informatie om verder te kunnen assisteren.

    Alvast bedankt voor je medewerking. We doen ons best om dit probleem voor je op te lossen.

    0
  • galante.barbara

    Wat een heerlijke vasthoudendheid: DANK ! Wordt zeer gewaardeerd!

    allereerst: Broadcast- en Services instellingen: beiden op NL.

    Hier zie je de software versie:

    Let overigens ook op de zin: (onderaan) 'Open Source Software Notice': zijn jullie er niet (ongewild onterecht..) vanuit gegaan dat het OS 'WebOS 3.0' is? (of IS dat de Open Source variant?)

     

    Ik kan nl OOK Op dat 'open source software Notice' klikken...en dan zie ik een eindeloos lange lijst van namen: 

    De sticker op de achterkant vd TV met modelnummer en andere info die mogelijkerwijs interessant is.


    HIer nogmaals de broadcast instellingen: NL

    ...en de 'Services' instellingen. Die staat sowieso op 'Automatisch' maar daarbinnen is NL dus geselecteerd.


    En nog een (waarschijnlijk) nutteloze foto: alles op mijn TV staat in het Engels.

    Is deze info voldoende?

    Dank.. Barbara

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Wat fijn Barbara, hopelijk zal je geduld worden beloond. Op de foto's die je hebt gedeeld, mis ik alleen wel de instellingen van de tv zelf. Het zou nuttig zijn om een foto van het instellingenscherm op de tv te zien: 

    Kun je dit nog toesturen? Dan gaan we contact zoeken met LG! 

    0
  • galante.barbara

    Dit bedoel je : (2 plaatjes zodat je de onderste twee regels ook ziet)

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Goedemorgen Barbara, 

    Dit is precies wat ik bedoelde, super! We gaan LG vragen waarom jij de NLZIET-app niet kunt vinden op je tv. Zodra we meer weten, hoor jij het ook. 

    Bedankt voor je geduld en medewerking. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. 

    Hartelijke groet,
    Frans 

    0
  • Frans
    • Community-manager

    Hi Barbara, 

    We hebben zojuist van LG vernomen dat de NLZIET-app nu beschikbaar zou moeten zijn voor jouw tv. Zou je dit eens willen controleren? Ben heel benieuwd of je de app nu wel kunt vinden. 

    We horen grag van je! 

    0
  • galante.barbara

    Beste Frans, OMG Het werkt!!! De app stond idd in de store, kon 'm downloaden, heb aangelogged en ja hoor: het werkt!!! Wat was de reden dat jullie tussenkomst nodig was om deze app terug te laten keren in de store? MOest er een developer aan te pas komen om iets aan te passen in de code? Ik vind het een GEWELDIGE service wat jullie bieden, echt TOP! Duizendmaal dank!!!!!

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.