Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Haperingen Fire TV, Mibox & NVIDIA Shield

Opmerkingen

78 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Marie
    • Community-manager

    Hi! Helaas niet; er wordt wel aan een oplossing gewerkt. Ondertussen kun je de workarounds proberen! 

  • arjan

    Dit duurt wel erg lang. En in tussen ook niets van een compensatie voor klanten die betalen voor een niet goed werkende dienst waar andere diensten die veel minder vragen of gratis zijn geen haperingen hebben op de shield. Nlziet is letterlijk de enige dienst die hapert op de shield tv. 

    2
  • bernie

    Het lijkt bij mij voornamelijk op te treden bij kijken vanaf begin.

    1
  • Marie
    • Community-manager

    Goedemorgen! Helaas zal de oplossing nog even op zich laten wachten. Dit zal vermoedelijk begin 2024 kunnen worden opgelost. 

    1
  • Jack

    Onbestaanbaar. Mensen hebben klachten over beeldkwaliteit, dat zou toch een Prio 1 klacht moeten zijn. Vraag me af waar jullie prioriteitenstelling ligt. Ik vind het getuigen van minachting naar je klanten als je klanten zo aan het lijntje houdt. 

    1
  • Wouter

    Daar raam je wel een punt, zeker gezien het feit dat de Shield officieel supported is nog: https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021435912-Op-welke-apparaten-kan-ik-NLZIET-gebruiken#androidtv

    1
  • Jack

    Allereerst vraag ik me af van wie NLZiet is? Wie trekken daar aan de trouwtjes en hoe kan je escaleren als een grote klacht niet wordt opgelost. Waar kan je een officiële klacht indienen om een basisfunctionaliteit (wat beeldkwaliteit m.i. is) opgelost te krijgen. Heb ook even gegoogled; een aantal jaren geleden bestond NLZiet uit 5 à 6 man, waaronder een directeur en slechts 1 software developer. Nog steeds profileren ze zich als platte organisatie, blijkens de vacaturetekst, waar ze n.b. een Frontend Webdeveloper en een Data Engineer zoeken (zou er dan toch licht aan het eind van de tunnel komen?). 

    Wat me eveneens bevreemdt is dat er ook geen enkel geluid meer komt vanuit de Community-manager Marie 

    1
  • Marie
    • Community-manager

    Hoi lankhof, helaas is er geen nieuws. Onze developers testen nu 25Hz op verschillende devices om te kijken of dit het probleem oplost. Zodra er wel nieuws is, laten we dat uiteraard weten. 

    Groet, Marie

    1
  • marcbus-1965

    Bij mij staat die op 4K 50hz, uiteraard ook geprobeerd op 1080 50hz, maar dat hapert net zoveel. 

    M.v.g. Marc

    1
  • Jack

    In de discussie zie ik ook iemand die is overgestapt van Ziggo (waarschijnlijk kabel?) naar glasvezel. Het is inderdaad zo dat de latency (vertraging data-overdracht) bij Ziggo veel hoger is dan bij glasvezel. Bij Ziggo vaak hoger dan 13 ms en bij glasvezel circa 3 ms. Mijn router (Unifi Dreammachine Pro) maakt regelmatig melding van een hoge latency bij Ziggo. Binnenkort maak ik de switch naar glasvezel en hoop dat dan de (meeste) ellende voorbij is. I.v.m. overstap naar glasvezel heb ik het (dure) tv abonnement van Ziggo er uit gegooid en vervangen voor NLZiet. Als de NLZiet ellende aanhoudt, stap ik over naar Canal Digitaal. 

    1
  • RemClio

    Probleem heeft niets met de provider latency te maken. Heb NLziet op Chromecast in slaapkamer die goed werkt en NLZiet op Shield Pro in woonkamer met problemen. 

    Het bedrijf Triple Alkmaar is bezig met het testen van een nieuwe versie app voor NLziet. 

    1
  • gstz

    RemClio Hallo, meen je nu dat een bestaande versie aangepast is? Of komt er een versie 5.7.5 waarin de aanpassingen zitten?

    1
  • gstz

    Nu op SHIELD: 5.7.4 RemClio Kennelijk zitten daar de verbeteringen dus niet in.

    1
  • Jack

    Ik zit hier nog op versie 5.74-739606

    Vanochtend weer slecht beeld gehad (RTL Nieuws) waar je ook geregeld uit geknikkerd wordt. Hoop dat de aangepaste DRM instellingen soelaas bieden, want de kwaliteit en service die ze nu bieden is slecht. Ik vind het sowieso al slecht dat hun communicatie-afdeling (als die er überhaupt al is) niets meedeelt. Ilustratief voor de hele gang van zaken! 

    1
  • beekmans

    Is dit al opgelost? Ik heb hetzelfde probleem.

    0
  • janssenvandoorn

    Ik ben op dit moment bijna bij het punt aangekomen dat ik het abonnement ga stopzetten omdat ik niet meer fatsoenlijk TV kan kijken via mijn Shield TV. Wat is de prognose? Het kan toch niet zo zijn dat dit maanden duurt? De workarounds werken overigens NIET, het verlagen van de kwaliteit helpt "iets" maar het lost het niet op.

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hi! Heel vervelend dat je dit issue ervaart en dat de workarounds niet werken bij je. Vooralsnog weten we niet wanneer dit probleem opgelost wordt; dit zal helaas nog wel enige tijd duren. 

    0
  • joop

    Bij mij ook grote haperingen bij het kijken via een Nvidia Shield. Zowel bij live- als bij uitgesteld kijken. Heb de Mediatunneling optie aan gezet maar dat helpt niet. Mijn hoop om NLZiet te gaan gebruiken in plaats van een TV abo bij m'n provider is vrijwel vervlogen. Jammer.

    0
  • lankhof

    Goedemorgen! Hier ook haperingen op de Shield. Is er een eta voor een fix? Workaroudn is bekend, maar ga niet in SD kwaliteit kijken ;) 

    0
  • gstz

    Ik gebruik ook de Netflix App (zowel op een Nvidia SHIELD als op een Google Chromecast HD) en dan is de lipsync altijd OK, en zijn er nauwelijks haperingen.

    Voor mij dus geen enkele aanleiding om de oplossing van dit probleem aan mijn kant te zoeken!

    Kennelijk heeft Netflix de hele infrastructuur beter in de hand.

    0
  • Jack

    Hier ook voortdurend haperingen. NLZiet stelt vaak dat zij alleen maar de streams doorgeven van NPO, RTL en Talpa. Heb de gratis variant van de apps van Kijk en Videoland geïnstalleerd op de Nvidia Shield. Hier dus geen enkele problemen. Ook bij andere streamingdiensten niet. De problematiek ligt toch écht bij NLZiet. Ook al van alles geprobeerd (Mediatunneling uit en aangezet, app opnieuw geïnstalleerd, regelmatig cache legen, router opnieuw opstarten) maar geen enkel verbeterd resultaat. 

    Het is volstrekt onacceptabel dat dit zo lang moet duren en er vermoedelijk pas 2024 een oplossing gevonden kan worden. 

    Zodra er niet snel een verbetering komt en er een alternatief is voor NLZiet ben ik vertrokken.

     

    0
  • marcbus-1965

    Ook hier al enige maanden haperingen op Nvidia Shield.
    Aanbevelingen helpen totaal niet, beeldinstellingen van Shield wijzigen haalt ook niets uit.

    Ik er geen oude versie beschikbaar die wel fatsoenlijk werkt, want deze problemen waren er een paar maanden geleden niet….

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Hoi marcbus-1965, vervelend dat jij deze issues ook ervaart. Helaas is het niet mogelijk om een oude app versie te installeren. De oplossing voor dit probleem laat nog even op zich wachten helaas; dit zal vermoedelijk begin 2024 worden. 

    Groet, Marie

    0
  • lankhof

    Marie is begin 2024, Q1 of bijvoorbeeld januari 2024?

    0
  • gstz

    Hoe kan dat nou: er wordt aan een oplossing gewerkt.
    En dan voorspellen dat die in 2024 komt.
    Dat kun je toch pas zeggen als er een oplossing is?
    Als die er is, dan kan die toch gisteren uitgebracht worden? 

    0
  • Marie
    • Community-manager

    lankhof Dat zou ik helaas niet met zekerheid kunnen zeggen! Het is verstandig om rekening te houden met Q1. 

    gstz Dat is een logische beredenering inderdaad. Ons ontwikkelteam werkt met een uitgebreide planning; begin 2024 hebben ze de tijd om deze oplossing uitvoerig te testen en uit te rollen. 

    0
  • bernie

    Ik ben sinds een paar dagen overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel en heb sindsdien geen of in ieder geval veel minder problemen. Ook lipsync lijkt nu OK.  Mijn WiFi-netwerk is hetzelfde gebleven. Wel is de ping-tijd significant veranderd van 23 ms naar 3 ms.

    0
  • gstz

    Ik heb hier in huis hemel en aarde moeten bewegen om coax af te schaffen en NLZiet te gaan gebruiken.
    Deze gang van zaken is onverkoopbaar.

    0
  • gstz

    @berrie OK, goed dat het je helpft.
    Maar: Netflix werkt vrijwel zonder problemen, lipsync is altijd in orde.
    Waarom zou ik dan aan mijn zijde zaken wijzigen?

    0
  • bernie

    Het was meer bedoeld als hint voor de ontwikkelaars.

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.