Overslaan en naar hoofdcontent gaan

Opmerkingen

24 opmerkingen

  • Officiële opmerking
    Jonne

    Goedemiddag, leuk punt van feedback! Wie weet kunnen we dit in de toekomst ook implementeren. Voor nu is dit alleen beschikbaar op apparaten die horizontaal zijn of die je horizontaal kunt draaien, bijvoorbeeld een telefoon.

  • dik.debruijn

    Mee eens, een horizontale gids waarbij je voor alle zenderss tegelijk door de tijd scrolt is veel handiger en overzichtelijker. Dat hebben ze bij Ziggo en KPN goed gezien. 

    Ook zou ik met mijn TV afstandsbediening eenvoudiger naar een andere dag willen kunnen springen. Anderen doen dat met de fast forward/backward knoppen. Bij NLziet ben je wel even bezig met navigeren. Beter goed gejat . . .

    0
  • Marie
    • Community-manager

    Dankjewel voor je feedback Dik! Zappen zou als volgt makkelijker moeten gaan: 

    1. Met de knoppen 'Omhoog'/'omlaag' en/of '+'/'-'
    2. Via de snelzapper onder het zenderlogo (rechtsonder, in de player)
    3. Cijfertoetsen (indien beschikbaar op je afstandbediening) 
    0
  • rene

    Eens! De TV Gids en ook de mini guide van Ziggo en KPN zijn perfect.
    Ik zou zoveel mogelijk gebruik maken van die standaard. Die gebruiken ze niet voor niets.

    0
  • michiel

    Sluit me hierbij aan. De gids van Ziggo Go is aanzienlijk overzichtelijker door de horizontale layout. Ook als je in de NLZiet gids rechts klikt naar andere kanelen gaat het inladen van de programma's bijzonder langzaam (zelfs op nieuwste Chromecast met Google TV op een bekabelde 1000/1000 glasvezelverbinding).

    0
  • Jonne

    Wie weet in de toekomst! Dank voor jullie feedback.

    0
  • dik.debruijn

    Tot besluit van deze thread: Bij Ziggo Go hebben ze, in ieder geval in de browser versie, zelfs een knopje rechtsboven om tussen een verticale en horizontale gids te schakelen! Default is uiteraard de horizontale variant. :-) 

    0
  • w.laugs.subscribe

    Ben ook groot voorstander van de duidelijke horizontale layout van met name Ziggo Go app, deze is ook nog eens omschakelbaar.

    Je hebt zo meer overzicht van meerdere zenders, door te scrollen en op een programma te gaan staan zie je meteen de info over dat programma.

    0
  • Jonne

    Wie weet kan dit in de toekomst! Voor nu nog niet.

    0
  • p.raijmakers1

    Totaal geen overzicht met de verticale layout. Gemiste kans.

    0
  • rene

    Ben ik het mee eens hoor, maar ik denk dat de verticale layout op een breed scherm (TV) nog best kan werken ... ALS de programma informatie van alle zenders mee scrolled als je omhoog/omlaag gaat, en niet alleen de geselecteerde zender.

    1
  • dik.debruijn

    Goed punt Rene. Alle zenders moeten sowieso tegelijk scrollen om het een beetje overzichtelijk te houden. Daar bovenop is een horizontale gids dan weer overzichtelijker dan een verticale. 

    Vraag me af, na al deze commentaren, waarom NLZiet de wijziging nog niet heeft aangebracht. Zodra dat wel gebeurt neem ik weer een abonnement. 

    0
  • just4vinnie

    Ik heb NLZIET in een testopstelling met Google TV, ik dacht in NLZIET een mooie oplossing te hebben voor mijn ouders. en mogeljik mijzelf voor T-Mobile thuis. Maar helaas heeft de NLZIET app nog steeds geen horizontale layout. De t-Mobile thuis app heeft wel een horizontale layout, maar is verder waardeloos. Vandaar dat ik op zoek ben naar alternatieven. Gemiste kans, want de afwezigheid van een horizontale zender layout is voor mij echt een dealbreaker. 
    Als jullie hier nog niet aan werken dan zou ik dat alsnog snel gaan doen, want verder is het een heel behoorlijke app. 

    0
  • Jonne

    Hoi! We zijn aan het kijken of weer sorteeropties toe kunnen voegen, waaronder het aanpassen van de TV-Gids. Vooralsnog is het zoals het is. Bedankt voor de feedback! 

     
    0
  • dik.debruijn

    Jonne, 

    Als jullie hier inderdaad iets aan gaan doen dan raad ik aan om heel goed te kijken naar de implementatie van KPN. Dat is echt de beste die ik ken. Heel mooi is daar ook dat als je vanuit de gids naar een programma kijkt, dat dan ook gewoon doorloopt naar het volgende programma in de gids waarbij je ook versneld door gedeelten kunt gaan. Écht goed doordacht is dat als je versneld een programma doorloopt, de start op normale snelheid een stukje eerder is dan het punt waar je was gestopt. Je scrolt tenslotte altijd iets te ver door en dat wordt zo gecorrigeerd. Geniaal!

    1
  • dikkedikkie

    Hallo Nlziet, gaat hier nog iets gebeuren?

    Valt me op dat bij haast elk bezoek wordt aangegeven dat er naar gekeken wordt. Vervolgens blijft het stil.

    0
  • dadevries.1

    Eens, horizontaal is zoveel prettiger. Verder tevreden over NLziet maar tv gids kan beter. Moet mogelijk zijn toch

    0
  • dikkedikkie

    Ach Nlziet werkt opzich prima.

    Qua support en nieuwe features is het echt totaal waardeloos vind ik.

    Net als dit forum waar je bericht alleen na screening geplaatst wordt.

     

    0
  • dik.debruijn

    Tsja, ik begrijp ook niet waarom NLZiet dit niet gewoon implementeert als zoveel mensen erom vragen. Het houdt mij, en waarschijnlijk ook anderen, tegen om over te gaan naar NLZiet. Hier zou ik me dagelijks aan ergeren.

    Ik zie nu dat een commentaar van Jonne, van een jaar geleden, tot ‘officiële opmerking’ is gepromoveerd. Alleen klopt er niets van die opmerking. Mijn TV ís horizontaal, maar de gids van NLZiet scrolt toch echt verticaal. En dus per zender onafhankelijk, wat het overzicht ook al niet ten goede komt. 

    0
  • dikkedikkie

    Nlziet schrijf zowat bij elke suggestie ook “goede suggestie, wellicht in de toekomst” of iets in die trend.

    Ook in de playstore vaak bugfixes maar niks groots.

    0
  • pfjm.vanrooij

    De app biedt mij alles wat ik nodig heb. Toch kan ik nog steeds niet mijn huidig tv abonnement opzeggen zoal de reclame doet geloven omdat NLziet enkele tekortkomingen heeft, en wel de volgende:

    -Horizontale tv-gids ontbreekt.

    -Versnelde weergave bij doorspoelen.

    Ik hoor graag een echt antwoord van jullie en niet dat het misschien nog ooit komt. 

     

     

    0
  • dikkedikkie

    Jonne Nlziet,

     

    Wordt er hier nog iets van een update op gegeven?

    De laatste reactie is van 7 maanden geleden waarom weer wordt aangegeven “vooralsnog is het zoals het is”.

    Hebben jullie geen roadmap. Er wordt zo weinig informatie gedeeld, echt vervelend.

     

    Gaat de horizontale gids nog iets worden de komende paar jaar of niet?

    0
  • rene

    Er lijkt weinig te worden gewerkt aan het verbeteren van de TV gids. Tijdje geleden hadden ze 'm wel sneller gemaakt wat een verademing is, maar verder weinig nieuws.

    Horizontaal zou mooi zijn, maar ook de layout zoals die nu is zou met een kleine aanpassing een stuk bruikbaarder zijn als alle zichtbare zender-kolommen tegelijk omhoog/omlaag gaan als je er doorgeen scrolled.
    Of dat je vanuit live tv in 1 keer de gids kunt oproepen.

    0
  • dikkedikkie

    Echt waaardeloos dit. Wel eeem ccommunity opzetten om vervolgens onzichtbaar te blijven.

    0

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.