Ervaar je problemen als je NLZIET wilt kijken via Chromecast? Veel issues kun je gelukkig eenvoudig zelf oplossen.
Om tot een oplossing te komen is het van belang om te weten:
- Om welk(e) programma's/aanbieder(s) het gaat: NPO on demand, of juist KIJK/RTL? Ervaar je de problemen als je live tv kijkt? Gaat het mis als je (met reclame) terugkijkt via de tv-gids (replay tv)? Of ondervind je de problemen bij alle programma's?
- Ervaar je de problemen alleen via Chromecast? Of ook in de app en op andere apparaten?
- Gaat het steeds mis bij een bepaalde handeling of op een bepaald punt in een stream en kun je het probleem reproduceren?
Tips bij netwerk-issues:
- Bevestiging door testen ander netwerk (bijvoorbeeld in de NLZIET-app op een smartphone met 4G/5G-verbinding of via een wifi hotspot via die verbinding).
- Test de snelheid van de verbinding op je apparaat. De snelheid moet tenminste 20 mbps zijn.
- Test de verbinding van je Chromecast via een app (Internet Speedcast).
- Probeer de Chromecast met een verlengkabel achter de tv weg te halen en op een andere plek te gebruiken voor een beter signaal.
- Modem resetten door de stroom er even af te halen.
Tips bij device-issues:
- Maak (opnieuw) verbinding met het netwerk.
- Opnieuw inloggen.
- Apparaat herstarten.
- Pas de beeldkwaliteit aan voor casten live tv (Over deze app - kijken in HD uitschakelen).
- Apparaat resetten door de stroom er even af te halen.
- Chromecast opnieuw inschakelen en/of opnieuw instellen via de Google Home app
- 50Hz toggle aan/uit
- Zorg ervoor dat je telefoon of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast-apparaat.
- Open de Google Home-app
.
- Tik op je apparaat
Instellingen
.
- Scroll omlaag naar Video-instellingen en zet HDMI-modus voor 50 Hz gebruiken aan
.
- Apparaat indien mogelijk updaten.
- App her-installeren.
Foutmelding 'Error-Cast 321'
Mocht je de foutmelding 'Error-Cast 321' te zien krijgen bij het streamen van (NPO) programma's via NLZIET; dit wordt onderzocht en hopelijk ook snel opgelost.
Gelukkig hebben we van veel gebruikers vernomen dat je hier geen last meer van hebt als je in de instellingen van de NLZIET-app 'Chromecast in HD' uitschakelt. Dit betekent niet dat je slechte beeldkwaliteit krijgt, maar dat de beelden wat makkelijker binnen komen!
Alles herstart/gereset, bijgewerkt en getest, maar issue(s) niet verholpen?
- Contact opnemen met internetprovider om verbinding te laten controleren.
- Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee om tot een oplossing te komen.