Bij NLZIET betaal je veilig en automatisch via incasso. Zo kun je ongestoord blijven kijken zonder dat je telkens handmatig hoeft te betalen. Hieronder lees je wat je kunt doen als een betaling mislukt, welke oorzaken dit kan hebben, hoe je je abonnement herstelt én wat je moet doen als je denkt dat je dubbel hebt betaald.
Betalingen voor NLZIET worden automatisch geïncasseerd via Adyen. Zo hoef je zelf niets te doen en loopt je abonnement automatisch door. Gaat de incasso niet goed? Dan wordt je abonnement stopgezet.
Je kunt de betaling dan alsnog voldoen via Mijn NLZIET. Gebruik daarvoor de knop ‘Abonnement starten’. Zodra de betaling is gelukt, heb je direct weer toegang tot NLZIET.
Een mislukte incasso kan verschillende oorzaken hebben:
- Onvoldoende saldo op je rekening op het moment van afschrijving.
- Een fout in het opgegeven rekeningnummer.
- Een blokkade op incasso's vanaf je rekening.
Controleer onder Mijn NLZIET of je rekeningnummer klopt. Je kunt het daar ook eenvoudig aanpassen. Bij een blokkade kun je contact opnemen met je bank om Adyen – NLZIET goed te keuren als incassant, of een ander betaalmiddel gebruiken.
Een betaling buiten het NLZIET-account om (bijvoorbeeld via handmatige overboeking) wordt niet automatisch verwerkt. Is je abonnement niet gestart en is de betaling ook niet teruggeboekt? Stuur dan een schermafbeelding van je betaalbewijs naar onze klantenservice, zodat we je kunnen helpen.
Heb je het idee dat je twee keer hebt betaald? Dan is de kans groot dat je twee NLZIET-accounts en dus twee abonnementen hebt lopen. Controleer of je een tweede e-mailadres hebt gebruikt om in te loggen.
Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice en houd je betaalgegevens bij de hand (zoals een bankafschrift of betaalbewijs). Dan kunnen we je snel verder helpen.
Je kunt op ieder moment de status van je abonnement en je facturen bekijken in je NLZIET-account via onze website: account.nlziet.nl.