Met NLZIET kun je in één app kijken naar de programma's van NPO Start Plus, RTL en Talpa TV en daarnaast ook live genieten van de kanalen van deze zendergroepen. Dit vraagt veel van de app en het apparaat dat gebruikt wordt.
Om optimaal te kunnen (blijven) genieten van de app is het daarom van belang dat de app en de tv regelmatig worden gecontroleerd op updates. Ook raden wij aan om gebruik te maken van een bekabelde internetverbinding. Dit is stabieler dan wifi en vermindert de kans op haperingen of andere problemen.
Mocht de app onverhoopt niet goed werken, dan zijn de meeste problemen gelukkig als volgt eenvoudig op te lossen:
- Schakel de tv/PS4 uit en haal de stroom er even af. Sluit de tv na een minuut weer aan en probeer het nog eens.
- Log opnieuw in op je NLZIET account (met de koppelcode).
- Reset de router en laat de tv opnieuw verbinding maken met het netwerk.
- Verwijder de NLZIET app en installeer de app hierna opnieuw via de Store.
Ervaar je hierna nog problemen of kun je de app niet verwijderen van de tv? Reset de tv dan door de fabrieksinstellingen terug te zetten via het menu. Opgeslagen gegevens moeten hierna verwijderd zijn. Log opnieuw in op je account met je koppelcode.
Hebben de tips niet geholpen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!
Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen is het van belang om een duidelijk beeld te hebben bij het probleem. Het volgende willen we daarom graag van je weten:
- Wat gaat er precies mis?
- Werkt het wel op een ander apparaat?
- Wanneer is het probleem begonnen?
- Is dit reproduceerbaar?
- Merk/model smart tv?
- Software-versie PS4/smart tv?
- NLZIET app-versie?
- Snelheid van de internetverbinding?
- WiFi/kabel?
- IP-adres?