Overslaan en naar hoofdcontent gaan

De NLZIET-app werkt niet goed op mijn Smart TV. Hoe los ik dit op?

Opmerkingen

15 opmerkingen

  • hjdebeer1965

    Het werkt nog steeds niet dat ik live tv kan kijken

    1
  • martingkooij

     Buffering NLZIET.

    Tijdens het kijken van NLZIET heb ik heel vee last van haperend beeld.

    Dit is vooral bij terug kijken maar zit nu dertigers film te kijken en het is een drama. Na een half uur bufferend beeld en ergernis is het nu stabiel. Dit heb ik op twee verschillende apparaten.

    Mijn internet verbinding is 100Mb.

    Zou graag zien dat hier verbetering in komt.

    0
  • Oliver
    • Community-team

    Beste Martin,

    Bedankt voor het melden van het probleem met bufferen op NLZIET. Het is vervelend om te horen dat je last hebt van haperend beeld, zeker als dit op meerdere apparaten voorkomt. Ondanks je snelle internetverbinding lijkt het erop dat er iets niet goed gaat bij het streamen van onze content.

    Kun je ons laten weten via een e-mail (info@nlziet.nl) op welke apparaten je kijkt en of je de laatste updates van onze app hebt geïnstalleerd? Daarnaast is het nuttig om te weten of dit probleem zich voordoet bij specifieke programma's of zenders, of dat het willekeurig lijkt te zijn.

    We willen graag dat je een optimale kijkervaring hebt op NLZIET, en jouw input helpt ons om dit probleem beter te begrijpen en aan te pakken. We kijken uit naar je reactie.

    Met vriendelijke groet,
    NLZIET

    0
  • dash_trivium.0x

    ik heb gemerkt dat het haperen (stotterend beeld gevolg door slechte audio/video synchronisatie gedurende enkele seconden) vooral op Android streamers voorkomt. Bij WebOS (in LG TV) krijg je dan weer de roterende cirkel waarna het beeld terugkomt. Het probleem stelt zich enkel met NLZiet en bvb niet met Netflix, Disney+ of Prime (zelfs met 4K UHD content). Ik vrees dus dat dit een probleem is met de NLZiet app die onstabiel internet debiet op een andere manier aanpakt dan Netflix, Disney+ of Prime. Ik heb het probleem wel veel minder op mijn LG (WebOS) dan op Android TV. Ik hoop dat dit helpt met het verbeteren van de app. 

    1
  • willemjf68

    Ook ik ervaar dit probleem de laatste tijd. Het draaiende circeltje komt alleen bij het kijken met de NLZiet app voor en niet bij andere apps op mijn Samsung QE65QN95B TV. Alles, is up to date en internet stabiel en met internetkabel verbonden. Hopelijk wordt het probleem opgelost met een update van de NLZiet app. 

    4
  • post.hofstede

    Ik heb een Samsung The Frame TV (2023) en heb hetzelfde verschijnsel al een paar keer gezien. Ik ben net aan een proefperiode bij NLZIET begonnen en vind dit wel jammer. Verder ziet de app er prima uit! Ik hoop ook dat dit snel opgelost is.

    0
  • marieke.grevers

    Ook ik ervaar haperend beeld bij mijn LG tv. Stroom regelmatig eraf gehad, dat helpt niet. De router eraf hielp een poosje geleden wel, maar moest overal weer opnieuw de wachtwoorden instellen. Een heel gedoe. Het zou fijn zijn als NL ziet hier wat aan doet,  1x instellen zou voldoende moeten zijn, zoals je op mobiel en tablet ook slechts 1x doet. Het is verder een fijne app, maar dat haperen op de tv is erg irritant.

    2
  • GVL

    Ja, de laatse dagen is de beeldkwaliteit wat ondermaats.

    Te lage bitrate??

    -1
  • henriette.bluumke

    Ik kamp al zeker 4 weken met mijn nl ziet op tv ik heb een smart  en betaal trouw  vind dat ook daar eens wat aan gedaan moet worden.

    0
  • martingkooij

    Krijg het idee dat de verstoring van NLziet bij de gebruiker ligt. I.p.v. De bij hun liggende problemen op te lossen moet de klant het maar proberen. Er zijn teveel klachten om het bij de klant neer te leggen en denk dat ze de verbindingen beter c.q. BREDER moeten maken. Wens toch eindelijk een adequate oplossing voor het bufferen.

    1
  • fam

    Het ligt wel degelijk bij Nl ziet. Er is in de laatste update van de app bij WebOs iets veranderd wat eerder niet een probleem gaf. Ik heb een 900 mb/sec vaste verbinding en weet zeker dat het daar niet aan ligt. Kijk maar hoe Prime/Disney en Netflix bufferen. Daar hebben we geen cirkel. 

    1
  • srekl51

    Bij mij ligt het probleem bij live TV op NLZiet bij uitzendingen die waarschijnlijk door veel abonnees tegelijk bekeken worden, zoals bij schaatsen en belangrijke voetbalwedstrijden. Het beeld is dan in het beste geval héél onscherp maar loopt ook vaak om de haverklap helemaal vast. Ik heb een Samsung smart TV en heb alle aangeraden oplossingen al geprobeerd maar tevergeefs. Heeft NLZiet te weinig power om veel klanten op dezelfde live zender tegelijk van voldoende signaal te voorzien?

    1
  • srekl51

    Het beeld is nu goed geworden. Het scherm ging eerst helemaal op zwart en het beeld kwam daarna mooi scherp weer terug. Heeft NLZiet het kraantje verder open gedraaid?

    1
  • ntasja

    Sinds een aantal weken structureel het paarse cirkeltje in beeld. Heel storend.

    Samsung S95B tv met bekabelde 1gb/s verbinding.

    0
  • Oliver
    • Community-team

    Hi Natasja, vervelend dat je nog steeds problemen ondervind met de NLZIET app. Heb je ook al eens de app compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht het niet lukken, dan helpen we je graag verder. Groet, NLZIET

    1

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.